12 tipov, ako nakopnete svoje podnikanie počas leta
Leto je ten najlepší čas na relax, cestovanie a oddych.
Ľudia sú počas leta viac oddýchnutí, uvoľnení, majú väčší priestor a často i chuť skúšať veci nové. Konečne majú čas aj na to, aby sa dovzdelávali, alebo povenovali viac sebe.
Ak nemáte v pláne oddychovať celé leto aj vy, môžete získať pre svoje podnikanie parádny náskok.
12 tipov, ako s ľahkosťou RE-ŠTARTOVAŤ svoje podnikanie počas leta:
1. Stanovte si konkrétne ciele pre vašu letnú kampaň. Vychádzajte z analýzy toho, čo sa vám od začiatku roka podarilo a čo nie.
Môže sa rozhodnúť pre zvýšenie predaja, získanie nových zákazníkov, zvýšenie povedomia o značke alebo iné. Jasné definovanie cieľov vám pomôže lepšie sa sústrediť na príslušné stratégie a taktiky.
2. Naplno využite silu sociálnych médií na propagáciu vašich letných ponúk a kampaní. Sadzby za reklamu sú totiž počas leta nižšie.
3. Rozšírte počas leta svoju e-mailovú databázu. Ak chcete leto využiť naozaj efektívne, zamerajte sa na získavanie e-mailových adries vašich potenciálnych klientov (výmenou za hodnotný obsah / kupóny / špeciálne ponuky a p.).
Nezabudnite si však pripraviť aj následné kroky v rámci emailovej komunikácie. Poskytujte hodnotu, budujte vzťah a dôveru. Len tak premeníte sledovateľov na platiacich klientov.
Mimochodom, hodil by sa vám detailný manuál plný praktických tipov, ako na to ?
4. Spolupracujte s influencermi, ktorí majú relevantných sledovateľov, aby vám pomohli šíriť správu o vašom produkte alebo službe.
5. Spolupracujte - podporte sa navzájom s inými podnikateľmi, s ktorými máte spoločnú cieľovú skupinu, no neponúkate rovnaký produkt. Viete však vytvoriť symbiotickú spoluprácu a vzájomne sa podporiť - aj na sociálnych sieťach.
Napríklad: interiérový dizajnér + záhradný architekt / kaderníčka + kozmetička / kozmetička + výživový poradca / módny salón + tanečné štúdio a pod.
6. Zapojte vtip a kreatívu a vytvorte obsah o letných aktivitách a použití vášho produktu. Vytvorte obsah, ktorý je zameraný na letné aktivity a ukazuje, ako váš produkt môže prispieť napríklad k letnej zábave alebo vylepšiť letný život.
7. Vytvorte špeciálne letné akcie, zľavy alebo balíčky, ktoré prilákajú pozornosť zákazníkov. Ponúknite sezónne produkty a služby, ktoré sú relevantné pre letné obdobie, aktuálne témy a podporujú dopyt.
8. Priebežne sledujte, zapisujte a vyhodnocujte výsledky všetkých svojich aktivít. Podľa potreby obsah či ponuky upravujte, modifikujte. Pokračujte len v aktivitách, ktoré vám prinášajú najlepší efekt.
9. Uistite sa, že vaša webová stránka je plne responzívna a optimalizovaná pre mobilné zariadenia, aby vaši zákazníci mohli ľahko a pohodlne nakupovať priamo z telefónu.
10. Vylaďte všetky technické, systémové nastavenia svojho webu. Urobte potrebnú údržbu, aktualizácie a pripravte všetko technicky tak, aby ste v jeseni vedeli s ľahkosťou spustiť predajné kampane. Špeciálne, ak je aj vo vašom odvetví posledný kvartál roka, ekonomicky najsilnejší.
11. Dokončite veci, ktoré ste dlhodobo odkladali. Upracte si pracovný a pokojne i domáci priestor. Kde je poriadok a čisto, energia aj inšpirácia lepšie prúdi.
12. Doprajte si samozrejme aj oddych a relax a spojte príjemné s užitočným. Na pekných a zaujímavých miestach si urobte zásobu fotiek a krátkych videí, ktoré môžete kedykoľvek neskôr využiť na podporu svojho PR alebo priamo i vašich kampaní.
Nuž a ak sa v tomto smere chcete poradiť, prípadne prediskutovať svoju stratégiu na leto, neváhajte ma kontaktovať a dohodnúť si jednorázovú konzultáciu.
Okrem toho, každý deň nájdete zaujímavé inšpirácie a podporu pre svoje podnikanie vo FB SKUPINE: VEDOMÉ PODNIKANIE & ŽIVOT